(Есе
върху беседата „Вечното благовестие”)
Що е прогресивна мисъл? А що е
прогресивно слово или реч? – Прогресивна мисъл е тази, която ни помага да
израстваме в духовно-нравствено отношение. Според Учителя Беинса Дуно: „Разумността седи в това, да имаме една
прогресивна мисъл.“ Което означава, че разумността и човешкото мислене са
неразривно свързани. А кое от двете е първично? – Разумността. Тя именно ражда
мисълта. А прогресивната мисъл от своя страна подхранва разумността, бележи
етапите в нейното развитие и усъвършенстване.
Словото или речта представлява мисъл,
изразена в звукова, материална форма. Следователно словото е дреха на мисълта,
чрез която се осъществява словесният контакт между разумните създания във
Вселената. В този смисъл прогресивното слово или реч е това, което дава израз
на една прогресивна мисъл. Докато хората на планетата Земя не постигнат
равнището на телепатично общуване, словото ще бъде явлението и способността им,
които прокарват мостове между тях.
Авторът на беседата посочва една от
главните характеристики на прогресивната мисъл: „... Мисълта в Природата е насочена към това, да живеем добре и да
използваме Божиите блага.“
Да живеем добре, значи да изпълняваме
успешно Божия план за самите нас в конкретното ни земно въплъщение, жизнената
ни програма тук и сега; да бъдем достойни изразители на Божественото начало,
което Той – Върховният Суверен на всичко съществуващо – изначално е вложил у
всекиго от нас.
Божиите блага са предназначени за
всички с абсолютна справедливост – всекиму според реалните потребности.
Злоупотреба е да се стремиш да придобиеш блага, които надхвърлят потребностите
ти. Това винаги става за сметка на някой друг и така се нарушава естественото
равновесие в Живата Разумна Природа. Веднъж нарушено, то трябва да бъде
възстановено в съответствие с действащите в Космоса неизменни закони. В
частност, намесва се законът за причината и следствието – кармичният закон,
който със своите средства възстановява баланса. Този, който е присвоил чужди
блага, ще бъде задължен от кармичния закон да ги върне – в настоящото или в
някое следващо прераждане. А онзи, който е бил ощетен, рано или късно ще получи
полагащото му се.
Така Божествената Правда отново ще
възтържествува. Независимо от алчността, егоизма и користолюбието на човеците.
Не на всички тях, разбира се, а само на непробудените души. Макар че и сред
пробудените за Истината души не е изключение да се проявят подобни недостатъци
и тежнения на егото...
В контекста на беседата Учителят на
Бялото братство в България, сякаш мимоходом, разбива на пух и прах един от
водещите постулати на Чарлз Дарвин в капиталниня му труд «Произход на видовете»
– тезата, че човекът принадлежи към животинското царство и произлиза от
маймуните: „Човекът не е бил животно, а
после да е станал човек. Той не е произлязъл и от животните.“
На кого да вярваме – на Мировия Учител
Беинса Дуно или на бележития учен Чарлз Дарвин? Аз лично отдавам безрезервните
си предпочитания на първия. А който реши да се довери на Дарвин, нека се
разходи във високите сфери на духовния свят, да се запознае с Акашовите
летописи в частта им относно произхода на човека и след това да помисли чия
позиция да защитава.
Прогресивната мисъл ражда прогресивна
реч. Прогресивните дела от своя страна се явяват въплътена в действителността
прогресивна мисъл. Прогресът на човешкото същество по пътя му към Бога започва
от мисълта, преминава през словото и придобива завършен вид в постъпките,
изтъкани от Любов, Мъдрост, Истина, Правда и Добродетел.
Константин Златев
Няма коментари:
Публикуване на коментар