Това проявление на Любовта е свързано с умственото
(менталното) тяло на човека и е насочено към група от хора, обединени въз
основа на някакъв принцип. Тази нейна
изява бележи на свой ред няколко степени. При първата от тях благото, което
човек желае за себе си, е готов да го предостави на всички. Тоест той го желае
не само за собственото си “аз”. В този смисъл правдата и свободата, които са
цели в неговия живот, той се стреми да придобие и за всички останали. Усилията
на човека да култивира тази степен в проявлението на Любовта невинаги са
сполучливи. При провал тя би могла да деградира до нетърпимост, шовинизъм или
фанатизъм с цялата гама разрушителни въздействия, характерни за тях. В
по-високата си степен Любовта като сила
е отправена към цялото човечество.
В завършения си вид тя служи като основа за
реализацията на идеята за братство между всички хора. Висшата изява на
Любовта като сила е дефинирана от Учителя П. Дънов, както следва: “Любовта като сила в своя чист вид, в своя
висш стадий се проявява само в светиите, в хората, които са готови да се
пожертват за една Божествена идея. Всички онези, които са възприели Истината и
искат да защитават Любовта, имат силата на Христа, силата на светиите и
запечатват Любовта си в жертва.”
Проявлението на Любовта като сила кореспондира със
съзнанието на праведните. Изпитанията по жизнения им път предизвикват у
тях преди всичко натъжаване, наскърбяване и страдание. Готови са да пожертват
личното си благо в името на общото. Проявяват се като предани труженици на
Божията нива, предвестници и носители на нови, прогресивни идеи. Застават в
първите редици на обновлението в науката, изкуството, социалния живот. Приемат
възгледите на новите идейни течения в областта на духовността и се стремят да
ги отстояват и разпространяват. Потенциални последователи са на великите
духовни Учители на човечеството. Загрижени са за правовия ред в държавата, за
стриктното спазване на правата и задълженията на личността. Отричат категорично
употребата на насилие във всички негови разновидности. Признават правото на
мнозинството и приемат като критерий за порядъчност реда, законността и
справедливостта на всички равнища. Те са хора на дълга.
Константин Златев
Няма коментари:
Публикуване на коментар