събота, 25 юли 2015 г.

Молитви на Свами Витамохананда


Подслоних се при Теб, о Боже.
Вървя самотен по пътя на живота.
Страх и срам ме измъчват непрестанно.
Къде другаде да потърся утеха, Господи?
Опитвам се да понасям всички лъжливи обвинения.
Постоянно съм обсипван с горчиви думи и омраза.
И приятели, и непознати ме използват.
Но Ти, о Боже, си моята слава и име.
Спаси ме, о Господарю на душата ми;
направи с мен, каквото пожелаеш, Любов моя.
-  -  -  
За мен, Боже, Ти си всичко –
животът на моя живот,
моето най-съкровено същество.
Нямам никого другиго освен Теб.
За мен Ти си мирът, щастието и надеждата.
Ти си моята мъдрост и сила.
Ти си пътят и единствената Цел.
Ти си създателят и съхранителят –
води ме с обич, Татко мой.
-  -  -
О Боже, Ти си Учителят, а аз съм ученикът.
Ти си ми майка и баща.
Ти си Цялото, а аз съм част от Него.
Направи така, че задълженията ми света
да стават все по-малко и по-малко.
Нека не те забравям насред многобройните си дейности.
Освободи ме от алчността.
Дай ми само искрена и чиста Любов към Теб.
-  -  -
Нека умът ми бъде способен да медитира върху Чистия Дух -
Този, който свети във всяко нещо на проявения свят.
Боже, радостта от Твоята прекрасна, вечно-разцъфваща Любов ми е достатъчна.
О мой ум, дано виждаш само чистото Познание и абсолютното Блаженство!
Нека вятърът на светското спре да ме отклонява от пътя на йога.
Милостиви Боже, обгърни ме с Твоето сърце,
за да изпитам Безкрайната Ти Любов и Блаженство.
-  -  -
Боже, направи така, че да постигна вечно блаженство.
Нека всичко, което изричам бъде славословие за Теб.
Нека бъда способен да приветствам всекиго с любов и уважение.
Нека не наранявам нито едно създание.
Дай ми силата да изляза отвъд любовта към светските неща и да медитирам единствено върху Теб.
-  -  -
Боже, приеми всяко мое действие като богослужение за Теб.
Нека любовта ми към материалните аспекти на живота се превърне в Любов към Теб.
Нека отдадеността ми на Теб стане силна.
Дари ме с радостта да стана едно с Теб.
-  -  -
Без Твоята милост, о Боже, аз съм изгубена душа;
уморен съм и скръбта ми е безгранична.
Удостой ме със Своя състрадателен поглед,
Ти, който знаеш всички тайни на сърцето ми.
Пред кого другиго мога да изплача болката си?
Боже, роден съм, за да обичам Теб и само Теб.
Когато съм се раждал на този свят, съм плакал.
Сега имам единствено Теб, който си Животът на моя живот
-  -  -
Ти си всичко за мен, о Боже на Живота –
Боже на моя живот.
Нямам никого другиго в цялата вселена.
Ти си моят покой, радост и надежда.
Ти си величието и богатството ми.
Ти си цялото ми познание и сила.
Ти си моят дом и подслон,
моят приятел и Любим,
Ти си Най-Скъпият ми от всички.
Ти си моят Път и единствената ми Цел.
-  -  -
О Боже, светът и неговите пътища са безсмислени.
Животът е безвкусен.
Къде да отида?
Каква свещ да запаля?
Очите ми са зачервени, нямам покой.
Болката от раздялата ми с Теб ме мъчи ден и нощ.
Сърцето ми е уморено и развълнувано.
Боже, приеми дълбоката ми отдаденост,
облей ме с милостта Си и ми дай облекчение!
-  -  -
Боже на йогините, силите ми ме напускат.
Очите ми пълни със сълзи.
Когато мисля за миналото, сърцето ми свива в болка,
агонията ми нараства.
Повече не мога да понеса това.
Изгубих съня си, не ме радва никаква храна и питие.
Потопен в болка, се скитам насам-натам.
Направи ме цялостен, о Боже.
О Блажени, ела и ме вземи в прегръдките си.
-  -  -
Защо, о Боже, пътят, който води към Теб е толкова стръмен и рискован?
Нозете ми, хванати в тинята, потъват все по-надълбоко.
Завися единствено от Теб; само Ти можеш да ме водиш.
Толкова дълго съм разделен от Теб, Боже мой.
Тялото ми вече е отпуснато и безжизнено.
Умът ми е станал неподвижен.
Само Ти знаеш болката ми.
Няма да имам и миг покой, докато не Те съзра, о Боже!
-  -  -
О Боже на света, трудно е да си живее за Твоя прослава.
Жестоките думи на хората ме пронизват като ножове.
Но възвестявам с пълен глас, и нека всички чуят, че обидите на света изобщо не могат да ме засегнат.
Благослови ме, о Боже, да не пропилявам живота си в празно търсене на удоволствията на света!
Нека Божествената Същност, която живее в мен, да разсея всички нечистоти на преходния свят.
-  -  -
Кажи ми Боже, какво струва този живот?
Странни са пътищата на света.
Когато дойде нещастие, човек няма нито един близък.
Когато цари веселие, гостите прииждат неканени.
Знам, о Боже, че ще бъда хулен и клеветен.
Но за мен почестите и безчестието нямат значение.
Боже, имай милост към мен - нека не пропилявам живота си.
Направи така, че сърцето ми да пребивава единствено в Теб!
-  -  -
Аз съм Твой смирен молител, о Боже.
Прави с мен, каквото пожелаеш.
Развълнуваният ми ум не намира покой.
Няма нищо, което мога да нарека свое, освен Теб.
Освободи ме от клопките, които ми устройва светът,
заплашвайки ме с гибел.
Каквото и да правя, всъщност съм безпомощен.
Дари ме с милостта Си и ме води по правилния път.
-  -  -
Чуй молитвата ми, о Боже, освободи ме!
Опитвам се да изразя най-дълбоките си мисли, но думите не идват.
Погледът ми е замъглен с всякакви образи от този свят.
Как да се доближа до Теб?
Не ме оставяй в това ужасно нещастие.
Моят вечен подслон е единствено в Теб!
-  -  -
Боже, нека похотта, гневът и другите страсти
напълно изчезнат от ума ми.
Не намирам радост в нищо.
Домът ми е празен без Теб.
Чувствам се така сякаш се скитам в пустошта
и навлизам от един гъсталак в друг.
Косите ми посивяха.
Пропуснах много възможности да трансформирам живота си,
а всяко добро нещо изчезва светкавично.
Боже, кога ще ме дариш с Твоята Любов и Покой?
-  -  -
Боже, поемам Те дълбоко в сърцето си.
Трябва ли да понасям клеветите и злословията на този свят?
Някои ме хвалят заради отдадеността ми на Теб,
а други казват, че нося гибел на семейството си.
Понесох всичко, Господи, без да ме е грижа за обидите и униженията.
О милостиви Боже, лишен от Твоето присъствие,
лежа в агония.
Потопен съм в отчаяние и изтощение.
Удостой ме с милостта да стана едно с Теб навеки!
-  -  -
Събуди се, о милостиви Боже -
Твоето име е винаги на устата ми.
Семейството ми се обърна срещу мен.
Превърнах се в бреме за роднините си.
Нямам никого освен Теб -
нито на този, нито на онзи свят.
Няма да намеря покой, докато не дойдеш при мен.
Боже, мъките в този свят са непоносими.
Единствено Ти можеш да премахнеш
всичките ми страдания.
Стоя пред Теб и Те умолявам
да ме дариш с милостта Си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар